torsdag 28 januari 2010

Vi kan! Vi vill! Vi vågar!

Finns det något härligare än människor som säger; det här fixar jag! Jag löser det här! Visst är det skönt att få höra?
Nästan alla problem går att lösa, nästan alla hinder går att övervinna. Det är bara mer eller mindre svårt och kräver mer eller mindre arbete. Och en vilja att försöka.

Mitt lönekontor har inte den viljan. De tänker inte ens försöka lösa ett problem som inte på långa vägar är omöjligt. Inte ens praktiskt svårt. Bara teoretiskt svårt av någon dum anledning.

Annat är det med killen som jobbar i Kåbdalis och hjälpte oss så att vi kunde åka skidor förra lördagen. Vi tänkte ha Elton i bilen, men det utlovades kyligt väder. Boxer utan päls i kall bil? Big no, no. Vi ringde och frågade om vi kunde få hyra en elstolpe över dagen. Det fanns inga lediga platser = praktiskt svårt problem att lösa, men denna problemlösare sa helt enkelt; "Jag vill verkligen hjälpa er. Jag vill lösa det här" och lånade utan vidare ut sin egen plats till oss. Guldstjärna till dig! Ditt liv kommer att bli mycket lättare än vad det är för många andra tack vare den inställningen.

Nu är det snart helg. Ha en riktigt skön fredag och unna er lite go' fika imorgon.


1 kommentar:

Linda sa...

ALlting går att lösa om man bara har viljan. Alla hinder går att övervinna, om man bara vill.
Viljan är A och O om man ska kunna lösa saker och ting.
Sen finns de som är trångsynta.
Medan det samtidigt finns helt underbara människor som förgyller ens dag.

Man kan om man VILL!!