tisdag 26 januari 2010

Fokus

"Endast en sak behöver ändra på sig för att vi ska uppleva lycka i våra liv - var vi fokuserar vår uppmärksamhet" (Greg Anderson)

Jag vill bara undslippa mig ett litet, litet gnäll för att jag tycker att det här året har börjat med att pröva mitt tålamod och goda humör genom att motarbeta mig. Inga katastrofer, men motvind - så skulle jag beskriva det. Inte få vara i Luleå den skolvecka det var ett alternativ, en liten schemajustering som gör att jag inte direkt valt rätt helg att åka till fjälls, en bil som inte startar och en chef som glömt att lämna in min tidrapport så pengarna som skulle rasslat in idag uteblir.

Nu byter jag fokus och konstaterar att det hänt en del bra saker oxå. Min kompis Linda fick ett bra besked om sin skadade rygg igår. Min kompis B håller på att fixa över hästfilmer från VHS till DVD. Jag får vara hemma nästan hela februari. Vi åker snart till fjällen - dessutom x2... och så vidare.

Nu ska jag och tiger ta en promenad innan det blåser upp alltför mycket. Får se vad det blir av den utlovade klass 2 -varningen imorgon. Kör försiktigt alla ni som måste ut i trafiken.

1 kommentar:

Linda sa...

Det kommer att lösa sig ska du se, Maria.
Motgångar är till för att klaras av. Det gör du.

När du kommer hem och vädret tillåter så måste vi ta den där prommisen.

kram