fredag 8 januari 2010

Boxertaktik del 1: Minimera köldskador

Så här är det. Elton älskar vinter. Han gillar snö och det faktum att det inte blir för varmt ute. Dessutom blir det rundor med skidorna på för de tvåbenta vilket passar Eltons tempo mycket bättre, men..

..nu har det varit för kallt även med Eltons mått mätt!! Helst vill han bara ligga framför brasan på sitt fårskinn och må gott. Precis som sin oäkta storebror Billy (som älskade att ligga och steka sin bleka kropp i solen..) har han utarbetat en "jag-syns-inte-jag-finns-inte" taktik när det är så här kallt. Han gör så lite väsen av sig som möjligt för att ingen galen människa ska komma på den befängda idén att ta en promenad och tvinga med honom ut. Tänk vi kanske rent av glömmer att han finns? Sura blickar när vi klär på oss. När det är så här kallt åker även det beryktade Dracula-täcket på. Han kan inte klaga på att det blir kallt om kroppen - hans jacka är garanterat varmare än min. Dessutom har han päls. Väl ute vet han inte vilken fot han ska stå på eftersom alla fyra är djupfrysta och han blänger lite olyckligt på mig för att jag ska förstå att jag ska ta av mig vantarna och värma hans frusna tassar med händerna. Då kan han gå en liten bit till. Så där håller vi på tills mina fingrar är stelfrusna och vi har gått rundan och är hemma igen. Det är kärlek det.

Imorgon hoppas vi på lite varmare väder - då blir det skidor för mig och Elton på förmiddagen. Måste passa på innan vi deporteras tillbaks till södern. Hur mycket skidor som helst på TV men jag ska även försöka plugga lite (aahh..så ihåligt det låter jag vet att jag pratat om det i flera dagar nu ...mycket snack lite verkstad liksom..). Kaffet kommer vara nybryggt och frysen är fortfarande full med bröd om någon är sugen på en fika..

Ikväll ska vi och titta på när den skådespelande mamman intar scenen på Norrbottensteatern, det blir med andra ord en afton med stjärnglans..

Inga kommentarer: