måndag 25 januari 2010

Ume-vecka

Back in Umeå again. Börjar lite sådär internationellt idag, sitter och drömmer om en resa till ett ställe med mycket snö där de inte pratar svenska..jaja..Drömma är gratis!
Denna Ume-vecka började med lunch på stan tillsammans med en kompis från Luleå, trevligt, jag är fortfarande mätt efter det. Middagen har blivit därefter. Försöker göra lite nytta ikväll genom att tvätta sängkläder men annars har jag svårt att slita mig från boken jag fick i present av roommate-Sandra idag när jag kom hit. Ruskigt bra deckare av Peter Robinson, tyvärr för mig som läser snabbt är snart halva utläst efter bara en liten stund (i min bokvärld en kort stund..) så nu tar jag paus och kollar runt lite i cyberspace istället (då räcker den längre). Imorgon serious business med skola i hela tre timmar. Tidig morgon tyvärr men senare under veckan ljusnar det på den fronten.
Jag har sopat av bilen idag igen (för 114e gången sen jullovet) eftersom vi på onsdag ska försöka muta den lite så att den vill transportera runt oss igen. Den bedriver sittstrejk just nu. Förstår bara inte hur det kan samlas så mycket snö på den när det bara landat ett par fjun på marken. Har den inbyggd snömagnet eller vad är egentligen hemligheten? Jag sopade av nästan en decimeter snö nu och det har omöjligt kommit så mycket sen sist..hmm.. fishy!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag kan tänka mig att du som förstår mer av bilderna kan inse hur det verkligen ser ut.
Jag har ju fått förklarat för mig och det är rätt läskiga bilder.
Jag önskar att bilderna inte förställde min egen ryggrad. Skruvarna tycker jag är otäcka.

Hoppas du får en bra Ume-vecka nu.

Karin sa...

Åh läser du också peter robinson? Jag har massa av hans böcker, nästan alla de senaste på slutet. Säg till om du vill låna =)