torsdag 7 januari 2010

-34

..visade termometern vid sjukhusentrén när jag lämnade jobbet i morse. Nu är det kallt på riktigt. Bussens bromsar hade frusit så vi som skulle åt mitt håll fick ta en annan buss och byta inne i stan. Jag brukar sova som en stock på bussen med musik inpluggad i öronen men nu var jag så nervös att hamna i helt fel stadsdel att jag höll mig vaken hela vägen. Det har nog aldrig hänt förut. Härligt att krypa ner i sängen hemma med dubbla täcken och en hund på fötterna när alla andra huttrar iväg till jobbet.

Det är inomhusläge nu. Elton ville gå en kort prommis sen var han nöjd. Jag gnäller över kylan men gillar i smyg extremväder. Kallt. Mycket snö. Väder som orsakar strul i samhället och visar oss hur små vi är när naturen verkligen spänner musklerna..det är mäktigt.

Jag gillar chili. Igår fick jag äran att krydda middagens köttfärssås. Den ska jag äta även idag. Jag tror (utan att överdriva alltför mycket) att jag skulle kunna stå naken ute i snön och äta den utan att frysa..

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag brukar också sova på bussen när jag ska till eller från sjukhuset. Det är skönt att slappna av i sin egen värld med lite musik i öronen.

Jag tycker om vintern, men inte så här kallt.

Linda sa...

Ibland tryter modet och motivationen. Då kan man behöva få lite pushning från annat håll för att komma igång igen. Vilket jag har fått från dig, mina studiekamrater, hemifrån och andra vänner.
DÅ hittar men till slut tillbaka.