fredag 15 januari 2010

Glappet

Det är så skönt att det är fredagkväll. Den här veckan får gärna ta slut nu. Ätit Ben & Jerry's och tittat på TV ikväll, Sandra har dragit iväg på något partaj så här är det (om möjligt) ännu lugnare än vanligt. Funderade på att bada badkar men jag har inte kommit så långt än så det lär inte bli av ikväll.. Tänkte kolla om det är någon film på TV senare (bara för att jag vill vara uppe sent när det är sovmorgon imorgon) men jag somnade i fåtöljen framför "På spåret" så jag kanske ska erkänna mig besegrad och krypa under täcket ganska tidigt ändå..

Det är två ganska sköna dagar som kommer. Mellan 2 terminer finns det ingenting - absolut ingenting - att läsa som har med skolan att göra. Ett litet glapp blir det. Inte ens ett uns av dåligt samvete för att ingenting blir läst smyger sig på. Skönt. Ändå har jag redan börjat snegla på nästa kurs. Skrivit av första veckans schema och hängt upp ovanför skrivbordet.. laddad pennfacket. Jag gillar att ha en termin som väntar. Det är skönt att börja på ett nytt anteckningsblock. Sitta i en ny föreläsningssal. Öppna nya kursböcker. Ja jag erkänner att jag antagligen är en riktig skolnörd men så är det. Däremot blir terminens första vecka en riktig skräckupplevelse - strålningsfysik - behöver jag säga mer..

Inga kommentarer: