fredag 1 januari 2010

Powder to the people

Nytt år - nya planer, förhoppningar och förväntningar det är det som följer med det nya året. Jag har börjat året med att läsa mig genom de bloggar jag följer och de allra flesta har startat det nya året med att summera det gamla. Jag väljer att inte göra det. Jag vill se framåt istället. Vill ni se vad som hänt hos oss under 2009 går det bra att kolla igenom de gamla inläggen. Mitt val är istället att försöka leva mer i nuet och uppskatta vardagens alla små guldkorn. Jag är så oerhört tacksam över en hel massa saker i mitt liv och är nyfiken att se vad mer det har att erbjuda - det är sånt jag vill koncentrera mig på. Jag kan skriva en massa om det här eftersom jag faktiskt funderat mycket på fenomenet med tankens kraft och hur sättet att tänka kring olika situationer påverkar människor, men jag struntar i det nu och vill istället berätta att..

..2010 har börjat riktigt bra. Idag har vi åkt en massa puder - bitvis knädjupt - i LULEÅ!! Har det hänt ....någonsin?? Härligt, härligt. Ganska mycket folk hade hittat till backen trots att det är en klassisk sjusovardag idag, men i de opistade backarna var det glest mellan åkarna kan man lugnt säga. Jag älskar mina skidor. De är riktiga terrängmaskiner och idag fick de visa mig att de har bättre koll än vad jag har när det gäller känslan för snö.. Tur nog hade jag min tekniktränare aka personliga kock aka bättre hälft med mig så jag fick lite tips och tricks...Mycket bra dag!! Nästan läge för ett Ronja-skrik.. Nu ett glas rödtjut i soffan. Livet är härligt.

Inga kommentarer: