onsdag 27 januari 2010

Ja se det snöar..

Idag är det riktigt vinterväder. Imorgon skulle min dröm vara att sätta fötterna i pjäxorna och trampa ner i bindningarna på mina Auras istället för att plugga farmakologi. Det utlovas kyligare väder närmare helgen och det innebär väl fluff i backen.. Jag tänker på skidåkning och blir varm i kroppen. Det finns en aktivitet för alla väder - tänk på det!! Jaja ingen skidåkning för mig i helgen, jag blir kvar i Umeå. Som plåster på såren middag och pussande på 12 veckors berner sennen-kille på fredag och sen plugg under helgen, jag har tänkt försöka få vara ledig från skolan när jag är hemma nästa vecka. Jobb, skidor och lite häst räcker för mig.

Innan det drog igång och snöade på riktigt hann vi ut till stallet och jag har fått rida på fröken rödtott - Tindra. Oj vilken vuxen häst hon blivit under jullovet! Karin har verkligen fått ordning på henne, nu var hon jättefin. Tyckte nog att jag var lite ny och märklig men hon skötte sig bra. Vi travade lite bommar och galopperade över lite sockerbitsstudsar. Kände mig hemskt otajmad men vi kunde återvända till stallet efter passet med alla kroppsdelar i behåll så det var inte så farligt. Jag har ju inte ridit ordentligt i ridhus på snart 2 år så jag gissar att jag kommer att känna av det imorgon..nu ska jag försöka plugga lite och sen ta mig i kragen och dyka ut i snön med Elton.
Ta det försiktigt ni som måste ut i trafiken idag. Tänk på att någon väntar på er..

1 kommentar:

VO sa...

Ojoj vad vi hade snö när jag kom hem igår, drivor och bron kunde man inte se alls, tog 1 timme och 15 min att skotta och tungt var det. Urban är i Västerås med jobbet så det blev att skotta för glatta livet helt själv och som plåster på såren körde jag fast med bilen. Men efter lite skottning så fick jag lös den, en bra kvinna reder sig själv =)
Sen blev det soffan för hela slanten och en skön sömn!
Ha det så bra vi hörs och syns förhoppningsvis snart!
Kram