tisdag 19 januari 2010

No more bitterfitta

Okej. No more miss bitter. Jag har slösat flera timmar av mitt liv på att vara det nu och det får man bara inte. Det är bortslösad tid. Jag lever, jag mår bra, så gör även mina nära och kära (så vitt jag vet) och det känner jag stor och djup tacksamhet över.

Det handlar om en vecka av mitt liv. Det gäller att kunna fokusera på det som är positivt;
*Jag får vara kvar i Umeå och blir inte skickad till någon håla i Västernorrland
*Jag har hunnit vara en hel vecka i fjällen med hela min familj strax innan
*Jag har (nu) bara några månader kvar i den här trista stan och (då) bara några veckor
*Det kan vara kul att ha varit en sväng på NUS, sen har jag inte tänkt sätta min fot här i onödan
*Inget strul med hundvakt på dagarna, här är det enkelt att hinna "hem" på lunchen
*Jag kan cykla dit

Ja nu kan jag inte komma på något mer på pluskontot. Har inhandlat salta godisar och en chokladkaka för mina sista slantar och gluffat i mig det så nu känns det (lite) bättre. Dagens lärdom; ta inte ut glädje i förskott. Ta heller aldrig saker för givna.

(Jag har kollat - och nej - jag får inte byta med någon även om de ångrar sig och hellre stannar i Umeå - det skulle inte vara rättvist mot de andra..)

2 kommentarer:

Linda sa...

Låter bra att det känns bättre!!
Jag skickar sms om de tider jag är på NUS, så du vet. Självklart vore det trevligt med en kaffe.

mamman sa...

Hej älskling!
Jag är så stolt och glad över att du har förstått vikten av att förhålla dig till saker som man inte kan påverka eller förändra! Duktigt flicka! Kramen från mamma