torsdag 1 oktober 2009

Oktober

Äntligen hemma i norr igen efter nästan två veckor i söderns Umeå. Det blir så sköönt med en riktig långhelg, åker tillbax på måndag morgon, vi har obduktion efter lunch och det är inte OK att missa.

Tänkte åka ut på lite höstshopping imorgon, längtar efter att göra lite höstfint ute men en del av sommarblommorna blommar ännu så fint så de har jag inte hjärta att göra mig av med. Pelargonerna är helt fantastiska, ikväll är det dock -4 så det kan hända att de mest är stelfrusna när jag vaknar imorgon.

En annan bra sak med att det är lite kallt är att jag ikväll har fått inviga min "kall höst/varm vinter"-jacka som jag beställde redan i somras. Jag har många år haft en gammal ful grön som jag köpt på second hand för flera år sen, kastat bort (men varit för långsam att slänga säckarna) och (i brist på annat) ångrat mig och börjat om att använda igen, så det var dax nu.. Hösten är en bra årstid tycker jag, då får man pälsa på sig med mysiga tjocka tröjor, vantar och halsdukar..mmm..


Inga kommentarer: