lördag 31 oktober 2009

Ledig lördag

Idag blev det baka av. Skulle egentligen blivit 3 sorter men jag lyckades räkna fel på äggen så det tog stopp efter 2..
Chokladmuffins från Piece of Cake ett avsteg från mitt vanliga muffinsrecept men de smakade bra. Tänkte göra rosa frosting att bre på men något gick snett där...

Ett Halloween-experiment blev det när jag rörde ihop en kladdkaka med lakrits och jordgubb (skulle varit hallon, men man tager vad man haver..). Såg lite spooky ut sådär men smakade åtminstone lite spännande.

Fina bakboken som bättre hälften hade med sig i resväskan efter Stockholmsresan tidigare i veckan. Mycket uppskattad.

Idag har det varit clinic på ridskolan med Peter Eriksson och JAG HAR INTE VARIT DÄR!! Hade tänkt gå dit men tappade liksom sugen och har varit ut till bebishästarna i Ersnäs istället och pysslat lite. Borstat och pussat på russet. Borstat på Bjarkur och även lagt på honom sadel och träns och promenerat lite utanför stallet. Naturligtvis var han tvungen att bocka och skutta lite, tyckte det var konstigt med sadel på ryggen. Vi hann oxå sätta sönder ett träns innan vi kom oss ut.. Ja ja jag har en känsla av att det kan bli en del materiella förluster innan den killen är vuxen häst..


1 kommentar:

Linda sa...

Det ser ju så gott ut!
Vad du är duktig som fixar och bakar så där.
Kan du inte smitta av lite av din ambition på mig??
Jag hoppas att du kommer och jobbar här snart igen.
Du var uppskattad och alla tyckte att det var roligt att du var tillbaks, om än så för en kort stund.
Jag tyckte att det skönt att se ett välbekant ansikte.

kram på dig vännen!!