fredag 16 oktober 2009

Regnigt värre

Idag är det sånt här trist väder i Umeå. Vi som hade hoppats på snö, Elton är gruvligt besviken..jag tror han hörde på ljudet att det regnade när vi vaknade för det var väldigt segt att få upp honom ur sängen i morse. Han var inte direkt noga att gå ut när jag kom från skolan vid lunch heller. Nu sover han på mina fötter och väntar på bättre väder. I ärighetens namn var det inte lätt för mig heller att ta mig upp på morgonen, börjar vi 8 så ringer väckarklockan tidigt här på Fysikgränd..

Vi ska snart åka hem. Idag blir det bil tillsammans med en tjej från Luleå som också pluggar här i Umeå. Det blir spännande att se hur det går. Elton är inte direkt van att åka i baksätet utan är bortskämd med att alltid färdas komfortabelt i skuffen..nåja han har 3 timmar på sig att vänja sig..Nu ska jag packa ihop lite och masa mig ut på en promenad i regnet.


Inga kommentarer: