onsdag 7 oktober 2009

Väderleksrapport

Oj vilken väder det ser ut att vara hemma!! Hoppas ni hunnit lägga på vinterdäck ni som kör norrut..Här drog ruskvädret över snabbt, det blev varmt igår kväll så här har det regnat och blåst under natten, men det hade lugnat sig på morgonen och nu har vi sen 10-tiden strålande sol från en klarblå himmel och +6 i skuggan. Riktigt skönt höstväder!

Testade mitt nya "pigg-te" i morse. Det skulle som bonus dämpa hungerskänslor och jag mitt dumma nöt tänkte att det skulle passa bra eftersom jag alltid hinner bli så hungrig innan det är lunch...naturligtvis funkade inte det..det ska ju dämpa hungerskänslor så man inte behöver äta utan tar en kopp te när man blir hungrig = blir smal...aahh..det fattade inte jag. Jag var precis lika hungrig till lunch som vanligt och då blev det då inte en kopp te utan chili- och tomatsoppa med hembakt valnötsbröd. Dämpar oxå hungerskänslor =) Däremot var det ett supergott te; "Heta Dansen" ekologiskt grönt från yerbaträdet (?) smaksatt med en massa goda frukter. Mmmums! Annars är jag ju vanligen en bergamott-tjej och tycker att Earl Grey är ett trevligt sällskap till mitt soliga morgonhumör..

2 kommentarer:

mamman sa...

Hej!
Ja i morse var det riktigt mörkt, blött och blåsigt när vi åkte till jobbet. I Gällivare är det 1 dm nysnö! Det blåser fortfarande, men regnet har upphört - i alla fall för tillfället.

Var rädd om dig - kram från mamma

VO sa...

Valnötsbröd, det lät gott!
Kram kram