tisdag 6 oktober 2009

Snart är det vinter..

..minusgrader ute och det känns skönt att jag masat mig iväg och inhandlat termobyxor till hundpromenaderna. Invigde dem i morse och slapp bli kall om rumpan. Mycket bra.

Det trista med vintern är att det blir apostlahästarna istället för cykel som gäller till och från skolan. Jag som verkligen aldrig varit någon älskare av att cykla (i själva verket kan jag knappt cykla) har kommit att avguda min cykel - hur ska jag klara mig? Den har minskat min lunchstress till 100% under hösten men snart blir det till att äta på stående fot igen..

Idag har det hänt en trevlig sak på det lite mer vardagliga planet, vi har haft lungfunktionslab och jag som är förkyld och brukar bli väldigt tät i luftrören ville självklart vara testperson och vet ni vad?! Jag är inte ett dugg obstruktiv (tät vid utandning) längre! Ha! Det måste växt bort helt och hållet - inget mer Bricanyl för mig inte, no more. Visserligen blir jag ändå tät när jag är förkyld men det måste alltså bara bero på att min slemproduktion är något alldeles utöver det vanliga..lite extra allt helt enkelt...Äh nog med äckel-päckel...Snart är det jul och då får man åtminstone vara lite ledig och äta en massa godis. Det blir fint det.

Jag har idag även köpt ett te som man ska bli extra pigg av. Det luktar jättegott men jag väntar med att testa det tills imorgon. Rapport kommer.

Missa inte House ikväll kl.21 på TV4.

1 kommentar:

mamman sa...

God morgon älskling!
Idag är det ett rent ut sagt för d-ligt väder! Regn och blåst vid kusten, inlandet snö! Klä på dig ordentligt idag och se upp i trafiken, vare sig det är apostlahästarna eller annat som tar dig framåt.
Kramen från mamma