fredag 2 oktober 2009

Hantverkare? Ja tack!

Sitter och väntar på att den vänlige hantverkaren som ska fixa vårt vatten ska komma tillbax från lunch. Tänkte åka ut på shoppingräd direkt affärerna öppnade så jag skulle hinna baka lite bullar idag oxå, men det får väl bli ett kvällsprojekt. (Kanelbullens dag på söndag och jag tror faktiskt inte jag har tid att baka under helgen.)
Vattnet ja. Nåt smartskaft (läs; kommunen) har grävt av både vatten- och fjärrvärmeledningen för X antal dagar sen och nu är vårt vatten fullt med grus, inget tryck i ledningarna och toaletterna står och rinner konstant.. Suck! De har inte lyckats fixa det tidigare under veckan, idag skulle de komma och göra klart men lovade ringa och boka tid. Klockan 9 när jag och Elton precis varit ute och jag sitter i långkallingar och fikar frukost kör servicebilen upp på gården...Eh?? Boka tid? Ringa innan? Tänk om ingen varit hemma, vad hade hänt då? Jaja nu är de iaf här och jag är tacksam. Vill gärna slippa ha hårbotten full med grus. Vill inte behöva sila teet mellan tänderna. Typiskt i-landsproblem..

1 kommentar:

mamman sa...

Coola ner älskling!
Du vet vi som bor på landet är vana att vattnet är borta, avloppsledningarna svämmar över och hantverkare....i år eller?!

I morgon åker jag till mormor - hinner vi ses nåt i helgen. Söndag revyträning mellan 16 - 19.

Kramen