onsdag 21 oktober 2009

Autograf någon??!!

Pust..äntligen på plats igen efter en låång dag i skolan. Började med att snooza alldeles för många gånger, var toktrött bestämde mig för att skippa första föreläsningen och sova en timme extra...fick dåligt samvete för att jag är så lat och masade mig upp istället.. Ut med Elton, frukost stående..ja en vanlig morgon alltså..

Föreläsning till klockan 12, hoppa på cykeln, trampa trampa. Ut med Elton, äta lunch (japp fortfarande måndagssoppa, det blir samma till middag..) cykla tillbaks, trampa trampa. Upptäckte att jag glömt lab-häftet för mikroskoperingen vi skulle ha, men det funkade utan...började fixa och trixa med inställningarna och oljan till mikroskopet..då kommer det in två män med jättestor kamera och tillhörande stativ..började ana ugglor i mossen.. De ville fotografera oss till utbildningskatalogen. Fick de det? Nja, inte om de frågat mig men de gjorde de ju inte och alla andra verkade nöjda. Jag koncentrerade mig extra mycket på att titta på blodcellerna i mikroskopet och då...då blir jag attackerad av dessa galna paparazzis!! (Paparazzon?) De ber mig titta upp och in i kameran...ehh..ursäkta?! Vill universitetet undvika att förväntansfulla ungdomar söker sig till utbildningen för att de tror att de ska se ut som trötta, mossiga kärringar efter fyra terminer eller vad är det frågan om?? Just asking.. Min tröst just nu är att om de väljer att publicera just den bilden (bildeRNA tyvärr..) så slipper åtminstone jag se eländet eftersom jag aldrig kommer att närma mig en utbildningskatalog igen, så det så.

Nu ska jag dressa om till en ännu snyggare outfit än den jag hade på mig på mitt fashion-shot idag och gå ut med lilleman i blötan.

Inga kommentarer: