fredag 9 oktober 2009

Morgonmotion




Tur att jag och Elton åkte hem redan igår för vi har haft en riktig kanonmorgon. Började med att kasta in hund i bilen, köra till Ersnäs och mötas av ett fantastiskt höstväder. Tyvärr lite fruset i marken = långsam ridtur, men alldeles sagolikt vackert. Skulle tänkt på att ta med mig kameran ut i skogen, fotografera från ryggen på Solo går alldeles utmärkt, men ibland har man inte skallen med sig.. Knäppte lite kort på hästarna i hagen innan jag stack ut (mycket intressant tyckte de..) men det blev tyvärr inte så många för mina fingrar höll på att frysa bort. Egentligen skulle jag rida russ men han har fortfarande ingen sadel så det blev skogen med Solo istället. Det kan faktiskt vara världens stabilaste häst. Idag höll de på och dra ut någon slags kabel längs vägen och det lät konstigt och såg konstigt ut, men aldrig att han skulle skutta till eller sticka iväg. Han spetsar bara öronen och blir lite kortare i kroppen..Trygg kille det där.

Efter ridningen blev det kaffe och macka med Carina och Maria och sen tog jag och Carina en promenad med 2 hästar och 3hundar i skogen. Elton blev alldeles salig över att få med sig två tjejer i skogen, höjden av lycka! (Lite spännande, men aningen otäckt, att även ha 2 hästar i släptåg.) Vi promenerade till en sandtag och lät hästarna klättra (Elton i turbofart före, 6 vändor upp och ner..) och även kliva runt på lite småstigar. Nu är Elton en trött kille, han har sovit i princip non-stop sen vi klev innanför dörren..


1 kommentar:

Karin sa...

Vilka sötnosar =)