onsdag 30 september 2009

Långlunch

Idag när jag var hemma på långlunch lyste solen och det tyckte killarna var jätteskönt, de solade tillsammans i Sandras rum. Annars märks det verkligen att hösten kommit för att stanna, det är inte många plusgrader ens mitt på dagen.


Piggnat till idag så pass att jag verkligen kände för en cake of the day. Höstinspirerad med ett gäng svenska äpplen hemma fick det blir en bamsestor äppel- och vaniljkaka. Tänk så mycket man hinner på en långlunch!! Tyvärr hade fina kamerans batteri gett upp efter hundfotograferingen så lilla reserven fick rycka in..


Nu är det dax för en kopp te, en bit äppelkaka och lite TV. Skönt att alla höstsåpor börjat om nu så det blir någon ordning..


2 kommentarer:

mamman sa...

Tjenixen!
Skönt att höra att förkylningen börjar ge vika. Jag är också ganska pigg och tur är väl det eftersom jag har så mycket jobb med "den befarade pandemin"! Planeringen är intensiv och förberedelserna måna! Nu gäller det också att få folk att faktiskt vaccinera sig!!!

Vecka 42 ska jag vara 4 dagar i Överkalix, tisdag t o m fredag. Vi har chefsdagar med respektive VO:n. Kul att åka "hem", men ack så stressigt. Jag måste försöka boka bort min sångpedagog, tyvärr.

Längtar efter dig - kram

Mia sa...

Oj så mysigt att åka och hälsa på "hemma". Bra ställe för chefsdagar! Nu är det inte så länge kvar till jag styr kosan norrut, närmare bestämt 3 timmar.. längtar efter dig med!
Kram