tisdag 22 september 2009

Projektarbete

Hemma pågår det alltid något projekt, ofta några stycken samtidigt och den här hösten är det tre saker som är lite mer på tapeten än annat. Först och främst sovrummet som jag berättat om tidigare. En annan grej är tvättstugan som har fått vänta på sin tur. Länge. Nu känns det som att det är läge att strukturera upp där ute.

Källsorteringen och stall- och träningsklädförvaringen i pannrummet fixades till på tre röda innan skolan började så där känns det ganska bra nu. Köpte stora vita plastbackar med till hälften uppfällbara lock så de går att stapla på varandra. Inte så snyggt kanske men otroligt praktiskt och det ser fantastiskt ordningssamt ut.

Närmaste projektet blir nog det egentligen tredje viktigaste (men enklaste..) nämligen att tapetsera fondväggen i vardagsrummet vit och bygga upp en fotovägg. Lite tjuvstart har det blivit... tanken är att fotografierna ska sitta fast på väggarna, tavellisterna ska ner och förhoppningsvis kanske en av dem får plats i köket så att det blir ytterligare en rad kokböcker på väggen där.. Hösten är räddad!

3 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej på dig!
Kul med lite nya projekt att ta tag i så här på höstkanten.
Och vilken söt vovve du har.. säger jag helt opartiskt. :)

Tack för din rara kommentar hos mig, kul att du hittade dit.
Välkommen tillbaka.

Kram Marie
PS. Gillar verkligen din layout på bloggen..

Anonym sa...

Hej Maria!

Så detta är den omtalade kakrecept-bloggen? ;)
Den var mycket trevlig och tjusiga bilder bjuder hon på oxå!

Kul att du kikade in till lilla mig.

Med O och N går allt fin-fint, bättre o bättre dag för dag :D
Hoppas du kommer och joinar oss snart igen.

hare grejt!

/camilla

Mia sa...

Tackar ödmjukast! Jag är tyvärr en teknisk idiot så den här layouten får lov att fungera, jag har sett många snyggare men jag får lixom inte till det själv..
och självklart Camilla jag dyker upp när ni minst anar det..
kram