måndag 14 september 2009

Inte bara cake of the day..

Idag ska vi tydligen börja motionera här hemma. Löpning står på programmet. Jag hoppas slippa undan och tänker att jag kanske går segrande ur förhandlingarna om mina kort bara är tillräckligt bra - kanske det kan funka med den här blåbärskakan? Såg att Lotta (http://www.mittlivplandet.blogspot.com/) hade gjort en äppelkaka på plåt med sitt muffinsrecept och då kan jag ju inte vara sämre. Därför blir cake of the day en blåbärskaka gjort på det berömda optimala muffinsreceptet för extra fluffig kaka som jag alltid använder till mina muffins.
Busenkelt!

6 ägg
4 dl socker
2 dl mjölk
8 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker
100 g smält smör
8 dl blåbär

Häll ut smeten i en stor långpanna (läs; plåt med kant) klädd med bakplåtspapper (funkar säkert utan oxå men det blir jobbigare att diska..), grädda i 15 min i 200 grader varm ugn (jag kör med varmluft, öka på tid och grader om du inte gör det..).

Köpte nya matskålar till Elton. Hittade dessa och blev förälskad, turligt nog kom jag på att han faktiskt inte fick någon present på sin födelsedag förr-förra veckan. Alltså passade det bra..



Gjorde även lite höstfint i köket idag. Det gäller att passa på när jag har en bonusdag hemma. Imorgon sätter vi kursen söderut igen.



3 kommentarer:

Karin sa...

Men oj, värsta fina bloggen du har! Har inte tittat tidigare :) Nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med imorgon, för nu är det läggdags :P Eller nej, imorgon går jag hela dagen i skolan, får bli ons =)

Sara N sa...

Ååååh, vart har du hittat de fina matskålrna?? *vill ha*!!!

Mia sa...

Tro't eller ej men matskålarna hittade jag på DollarStore... börjar hitta en hel del ganska bra grejer där nu...Skålar+ställning kostade 150:- bra kurs tycker jag!!
Kram