söndag 27 september 2009

Mer Umeå SM...

Kameran klarar helt enkelt inte av actionbilder inomhus så idag blev det lite fotografering när SM-ekipagen red morgonpasset på utebanan. Lånade även 3 bilder från URF:s hemsida (fria pressbilder) så jag kan visa lite hoppning.

Chawa (som vi träffade på Flyinge -02 då han var 4 år) och Chatezze i bakgrunden (YRSM resp JSM).

Susanne Lewin (YRSM) trimmar Acorona. Likadana fula och rackliga plaststaket som vi tidigare hade i hagarna på LRK.


URF:s lilla utomhusbana mellan stallen. Amanda Kjellberg (YRSM) och Donna Karan närmast kameran.

Min favorit i "stora"SM. Cilla Tangfelt - Box Car Willie. Tyvärr hoppade han för flott i första omgången och Cilla ramlade av efter att ha klarat nästan hela banan felfritt... Även om man är vuxen får man gråta ibland, det skulle nog jag gjort om jag varit Cilla igår.. (Foto: Jenny Nyström).


Fina hästen fick åtminstone vinna 1,45-klassen på fredagen...(Foto: Jenny Nyström).


Senior-SM guld till regerande mästarinnan Viveca Lundbäck - Canthara. Enda ekipaget med tre nollor i protokollet (bra facit i hästvärlden till skillnad från de flesta andra sporter..). (Foto: Jesper Rännar)


Stor buckla till fin häst (sto såklart..!). Harriet Martén delade ut priset som Agrias (klassponsor) representant.

Nu lovar jag, inga fler bilder från SM-helgen.







Inga kommentarer: