lördag 30 oktober 2010

Lycko mig

Igår gick det upp för mig att natten jag fick bortbytt - alltså natten som kommer - är den natt på året då man får jobba 11 timmar istället för 10.. fatta vilket flyt att jag blev ledig just då!Hästnördat lite idag (tillsammans med syster såklart). Blir mycket snack och lite verkstad på hemmatävlingar, massa människor jag inte sett på typ 100 år och mycket att uppdateras kring.. Tittat på en hel del fina hästar. Slås av att många hästar är ganska så stooora, inget jag gillar. Min typ av häst är ju liten och kvick i skallen och i fötterna och allra helst ett sto förstås. Fanns några såna fina oxå så då blir jag ju förstås löjligt sugen på att hoppa igen. Helst på allra finaste prinsessan..
Jag älskar omhoppningar, finns nog ingen mer magisk känsla i sadeln än när man får till en sån där klockren omhoppning när man satsar allt, plattan i mattan och hamnar i utifrånlägen på alla hinder bara genom att gasa på framåt utan att tappa balansen i hästen. Ungefär som att flyga, hisnande helt klart. Underlättar förstås om man har en prinsessa under sadeln som förstår sig på sin mattes galna infall..känner att jag haft min "once in a lifetime"-häst så jag är inte så köpsugen just nu, ganska skönt att bara titta på (billigt oxå..). Dessutom har jag blivit en sån grym ryttare nu när jag sitter på läktaren med en kopp kaffe i näven *hihi*.




1 kommentar:

Linda sa...

Det fanns MÅNGA fina och stora hästar. Men visst är man en duktig ryttare när man sitter där med kaffet och försöker få rätsida.
Ditt sällskap är alltid trevligt!