torsdag 14 oktober 2010

Det snöar här i Lule idag

tyvärr lite slaskigt, men en liten försmak av vintern är det ändå. Började dagen med att fylla på frön i fåglarnas restaurang och unnade mig lyxen att mumsa te och kardemummaskorpor samtidigt som jag tittade på när de satte igång frosseriet. De måste ha längtat hela sommaren efter att restaurangen ska öppna för de äter som besatta, de satt kvar när jag och Elton passerade 2 meter från dem när vi gick ut..

Elton tycker såklart att det är mumma med snö - mattes prins - och har promenerat med näsan som en plog i snön. Jag trodde det var lite blötare än vad det var så han fick ha täcke på sig ute idag stackarn. Vill ju inte att han ska frysa gamle mannen, men idag var det nog lite överkurs.



Jag hade egentligen tänkt rida idag men avsaknad av vinterdäck på pärlan (+ antagligen ganska halt att rida längs vägen) gör att vi känner oss insnöade jag och Elton och stannar hemma hela dagen istället. Lyxen med att jobba skift..

Jag fick ett galet sug efter julen nu när det är vitt ute så jag tror jag ska kolla in lite julgardiner och julbelysning på nätet idag, det blir dyrt att vara insnöad =)




Inga kommentarer: