lördag 9 oktober 2010

Än lever jag..

..men det har varit lite fullt upp senaste dagarna.. När jag hoppade i säng i morse hade jag tillbringat 18 av de senaste 24 timmarna på jobbet. Först 8 timmar utbildning, hem och ut med Elton, äta och duscha och tillbaks till jobbet igen för nattskiftet. Idag blev det nedbantad sovtid för att hinna med lite själavård. Blåste iväg ut till stallet och härjade i skogen med kexet, sen hopp i andra brallor och iväg på middagsbjudning hos världens bästa syster som i sann husmorsanda bjöd på älgstek och mumsig dessert. Pinnade ut med Elton efteråt och när vi kom in var klockan kvart i åtta... bara duscha och sätta sig i bilen igen.


Imorgon ser jag fram emot världens slappaste söndag. Tänkte starta dagen med VM-final i hästhoppning kl.12. Hoppades få se svenska Roffe i sadeln på kanadensarens Hickstead men det blir inget av med det eftersom det inte blev någon svensk till final - men väl en hedrande 6:e plats. Nu är det 4 tuffa grabbar i final så det blir nog tillräckligt spännande. Antagligen fuskar jag och kollar resultatet innan (jag är ju likaså vaken när det är avgjort) men det är kul att se ändå. Har aviserat att resten av dagen ska tillbringas i soffan mumsandes på nåt gott, men om jag känner mig själv rätt blir det nog inte riktigt så ändå..


1 kommentar:

Linda sa...

Kanske lyckas även jag se lite hästhoppning idag.
Jag får se hur jag gör med oktobertävlingarna. Det sitter mest i huvudet för min del.
MIn syster är hemma då, så det lär bli en sväng ändå tror jag, men då får alla se till att kvar medan jag är där. Det räcker nu tycker jag.
Absolut en kaffe! Vad tror du om tisdag eller fredag?