måndag 11 oktober 2010

Svenssons

Idag har vi testat på Svensson-livet eller vardag som de flesta andra upplever den. Jag skulle vara på utbildning på jobbet redan 8 så vi har som vanliga 8-17-arbetare knuffats och buffats i köket, trängts i hallen och jag har i vanlig knäpptyst, surmulen ordning slevat i mig frukosten i och glott i tidningen samtidigt. Kletat mascara på ögonfransar som sticker ut från röda morgonpuffiga ögon och lagomt oinspirerat grävt fram respektabla kläder ur garderoben. Helt otippat verkade jag ha lyckats med klädseln, min nya tunika/skjorta från Myrorna väckte stor uppskattning, jag köpte den ju helt oprovad men faktiskt var den riktigt lyckad på. Värsta fyndet för 60:-!

När jag kom hem på eftermiddagen till världens gladaste tiger kände jag att jag bara måste ut och röra på mig, så jag snörde på löparskorna och så drog vi ut i spåret. Mycket uppskattat av hund som haft massa överskottsenergi under helgen.. Pinade oss med att springa spåret som går uppför slalombacken - jag lovar att det kändes i benen! My god så otränad jag är!

Nu ryktas det att det snöar på flera ställen i närheten!!!!! Åhh längtar, längtar, längtar! (Påminn mig gärna när jag svär över att skotta fram bilen i vinter..jag bjuder på det..).



Inga kommentarer: