torsdag 21 oktober 2010

Lookie lookie!

Vill ni veta något kul? Och spännande? Kanske lite extra för er dressyrnördar (fast jag tror inte att någon sådan har hittat hit). På lördag rider Luleå RKs (aka min före detta Flyinge-roomie) Frida Granström 6-årsfinal i Svenska Avelschampionatet (Breeder's) med sin fina Evert (Evergreen). Extra kul eftersom hon haft honom sen han var bebis och utbildat honom helt själv. Dessutom direktkvalade hon till finalen redan efter första kvalomgången! 79% red hon ihop där, inte illa pinkat. Det hela sänds via webb-TV!! Se det här. Jag tror inte de lagt upp starttider än, men jag återkommer när/om jag hittar såna så ni inte missar det.

Frida blev kvar på Flyinge lääänge efter jag åkt hem och börjat jobba. Tur att det var hon som stannade och inte jag. Jag lärde mig där att det funkar att äta pizza flera dagar i veckan och upptäckte även fenomenet Åseda gräddost. Mums mums! Passerade även för första gången i mitt liv 60 kilosstrecket på vågen. Hade det varit jag som stannat kvar hade jag inte ridit nån Breeder's final nu. Jag hade varit en firad TV-stjärna i Biggest Loser eller åtminstone känd som hon som jagades över rapsfältet av allas våran Anna Skipper =)


Inga kommentarer: