tisdag 12 oktober 2010

Tisdag

Har på känn att det här blir en hästnörd-vecka. Idag har jag varit i stallet, imorgon ska jag sitta upp på två hästar och helgen ska tillbringas i Umeå på hästtävling med lillasyster.

Idag var det kexet som skulle rastas, hon har varit ledig sen min lördagstur så hon var PIGG idag. Skrittade och travade en sväng längs vägen och försökte sen jobba henne lite på fältet. Det börjar vara dags för henne att sättas i lite arbete nu, även om jag misstänker att hon helst springer runt i skogen. Galoppen och skritten gick bra, jag har lite svårt att komma åt henne i trav, tycker att hon mest blir spänd och springer på. Kan hända att hon hann bli lite trött också eftersom jag började med galoppen och hon är ju inte riktigt i full kondition än. Hon har fått ett novabett och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det, hon blir åtminstone inte stark, snarare att hon inte riktigt tar stöd på det, men vi behöver väl vänja oss vid det både hon och jag.

Sen fick Elton komma ut och kuta på samma fält och han blev sjövild och frihetsberusad av den öppna ytan så han sprang helt utan uppmuntran med mig som publik. Härligt att se honom sträcka ut ordentligt.

Nu måste jag försöka sova, ska försöka komma mig iväg till stallet i tid så jag får sällskap ut med lilla B.



Inga kommentarer: