måndag 4 oktober 2010

Det är skönt

att det är måndag idag och alla varv med färg sitter på väggarna i sovrummet!! Jippi! 4 varv blev det innan vi knäckt den finska sisun i form av världens mest färgstarka tapeter med vitfärg à la svensk mellanmjölk. Nu är det vitare än en snöstorm och det känns nästan som att vara snöblind när man sitter är därinne med öppna ögon. Dagens mission - färg, färg, färg!

Hundarna har haft sovmorgon, jag masade mig upp först halv nio. Snoozade sista halvtimmen med Elton sovandes på fötterna och lilla Spiken sovandes på kudden ovanför mitt huvud. Hur det är möjligt att klämma ihop 40 kilo labrador där, eller hur hans ens kan komma på tanken att försöka, är en gåta men det fungerade visst. Stackars Spiken måste tro att det handlar om bootcamp, sova länge sen ut 40 minuter innan frukost.. Jag börjar få tillbaks snitsen på det där med att promenera med 2 hundar samtidigt och det är ju bra för det är något tidsbesparande. Vill ju inte gärna låta dem få en kvart var, hellre en halvtimme tillsammans om det bara finns tid till det.

Nu måste jag hoppa i bootsen och dra ut på shoppingtour. Glöm för allt i världen inte bort att det är kanelbullens dag idag! (Själv tror jag inte jag hinner baka idag, men i den här frysen finns det resurser..)



Inga kommentarer: