onsdag 20 oktober 2010

Mitt i veckan

..eller lill-lördag för den som vill se det så. Jag ska jobba i natt och hinna vara på arbetsplatsträff innan dess så för mig är det bara mitt i veckan.

Idag fick jag hem min efterlängtade festbox (läs; plastbox för tårtförvaring) från Tupperware. Det krävdes lite omorganisering i köksskåpen för att den skulle hitta en fast bostad men det var det värt. Jag har ännu inte hunnit baka något som platsar i den, idag har jag bara slängt ihop lite matbröd à la "man tager vad man haver" med havregryn, sista slatten mörkt lantbrödsmjöl och lite annat som behövde pensioneras, men till helgen, då kanske..


Om ni tycker det varit futtigt med bilder här senaste tiden beror det framförallt på 3 saker; 1)jag har ett ganska ointressant liv=brist på motiv, 2)fina kameran har utrustats med ett fett objektiv - så fett att jag inte orkar hålla den välutrustade kameran med mina klena handleder utan att det blir ssskkkkaakkkigttt och fotografera med kameran på stativ känns...mja..lite krångligt, 3)kameran används lite proffsigare nuförtiden och är inte hemma i holken så ofta. Den används nämligen till sånt här;Vill ni smaka maten eller bara se fler bilder kolla här.

Dagens tips; vill ni gå och se Ersnäs-Revyn som firar 25år i januari på Kulturens Hus? Boka nu!! Skynda, skynda! Massa biljetter är redan sålda.



2 kommentarer:

Bikers2011 sa...

Hej älskling!
Jag säger då det, när du inte frestar med goda bakverk så dyker det upp tjusigt serverade smarrigheter på tallrik! Tänk då på oss som ständigt kämpar mot frestelser, som längtansfullt drömmer om att ta fram sidenklänningen i strl 36/38 från förrådet, men med förnuftet vet att den passade bäst för 10 kilo sedan, inte bara 10 år!
Kramen från mamma
PS Hoppas ni hittat bra revydag och fått bra platser. Tänk på att lokalen är stoooooooooooo, det gör inget om man sitter ganska långt fram.

Mia sa...

Ursäkta pantertanten
men VEM var det som fick prova mindre storlek på brallor än oss andra i sthlm?? Just asking..
Du vet att du är en minimamma, du råkar bara ha större boobisar än jag =)
Kramen