tisdag 26 oktober 2010

Man lär så länge man lever..

..det är så sant som det är sagt. Tänkte försöka mig på att baka pariservåfflor idag (min faster Marianne bakade/bakar? alltid såna och det är för mig riktigt lyxfika konstigt nog). Lånade en kruskavel häromdagen, hade flera att välja på men var såklart tvungen att välja den fräsigaste men jättelånga piggar. Big mistake. Huge. Svårt att fixa den avlånga formen utan att göra hål i stackarna. Lärdom; satsa på lagom. En annan lärdom från dagens övning är att de ska bli spröda kakor. Och med spröda menas jättespröda. Skitsvårt att smeta på smörkrämen utan att knäcka dem på mitten.

Eftersom jag lärt mig så fantastiskt mycket idag visar jag inte mina egna kakor utan bjuder på stöldgods från nätet. Så här såg bilden i mitt huvud ut. Inte kakorna på tallriken.

Bonuslärdom; det är gott med smörkräm på pepparkaka. Gotti-gott-gott!





2 kommentarer:

Linda sa...

Vad du är duktig på att pyssla och baka hemma. Din karl borde vara väldigt lycklig!!

Vi måste ta en kaffe snart igen. Du är ett sånt trevligt sällskap.

Bikers2011 sa...

Håller med föregående inlägg, du har allt en lycklig man du! Kanske inte främst för de goda bakverken utanför att du är en sådan fantastisk Mia-Maria, det finns bara en av DIG!
Kram mamma

PS Och skulle de vara så att du vill bjuda på nåt gott emellanåt sår blir vi förstås lyckliga för det också¨...