onsdag 6 oktober 2010

Dagens i-landsproblem

Snart är det dax - snö!
Jag har rustat mig inför vintern med att beställa hem riktigt varma vinterskor, men, nu till problemet; drabbades av beslutsångest och beställde hem 2 olika par för att kunna testa hemma i lugn och ro. Båda passar. Vilka ska det bli?
Detta är fakta: Sorelkängor bägge två. Ska klara -40, är vattentäta och har riktigt rejäla gummisulor. Fyndade på Ellos barnavdelning, det blev halvahalva priset jämfört med vuxenmodellen!!



Svarta Sorel Yoot Pac. Röda Sorel Super Trooper. Galet härliga tycker jag.

Själv känner jag att de lutar åt de röda. Jag har ju vanan inne av att promenera omkring i skor med färg och jag gillar verkligen modellen. Funderar lite på att behålla bägge två men det känns lite...slösigt..dessutom när i fridens namn ska jag hinna nöta ut två par superdupervarma skor? Jag lär ju inte använda dem året runt direkt.. Måste tänka en stund till. Sen åker ett par tillbaks. Antagligen de svarta. Om någon är sugen för egen del (eller kanske vill shoppa julklapp i tid?) så vet ni att det finns ett par extra prima skor här. Jag betalade 395:- (med frakt) så det är alltså värsta fyndpriset (dessutom finns de inte kvar på Ellos..). Orkar inte packa ihop dem innan helgen så ett tag finns de kvar i holken.

Dessa är märkta 38 och 2/3 men jag skulle tippa på att de snarare motsvarar en 38 (märkta 24 cm och det är väl en normal 38:a?). Jag har lite svårt att avgöra eftersom jag egentligen har 37 men just med vinterskor känns det skönt att veta att det får plats en tjocksocka (okej okej kallare än -40 ska det väl inte bli men..) så jag valde stooora skor. Hoppas jag slipper frysa nu!




Inga kommentarer: