söndag 3 oktober 2010

Hela helgen..

..har snart gått och imorgon är det måndag och ny arbetsvecka. På hemmaplan har vi stått med huvudet i färgburken hela helgen, byta från hallonsyltsrött till vitt på väggarna innebär att man måste måla måååånga varv! Tänkte bjuda på lite "före" bilder som jag var säker på fanns sen tidigare men tji fick jag, nu visar det sig att det inte alls finns förevigat, det röda rummet i holken.

Har hunnit rasta kex också, vi har haft två dagar i rad tillsammans eftersom Maria är med och groomar på islandstävling och det var kul att komma upp i sadeln igen efter några vilodagar. Igår premiärtestade jag min nya säkerhetsväst och den var så skön att den fick sitta på även idag när vi drog ut. Vindtätt blir det och jag tror faktiskt jag får snyggare sits också =) dessutom ryms den gott och väl under nya softshelljackan så då är den inte till besvär heller.. Idag provade jag även softshellridbyxorna och de var väl helt OK. Skönt med vindtätt i höstblåsten och lätt att torka av smutsen eftersom de är halkiga, men det där med helskoning..mja..det tar nog ett tag att vänja sig vid det igen.
Ridningen gick bara bra. Igår var hon så mjuk och fin, hon jobbade i jättefin form även i trav och galopp och kändes riktigt avspänd. Idag var hon på tårna redan när vi gjorde oss i ordning för turen och det blev mycket skutt och hopp ute. Full fart i trav och galopp så jag ägnade hemvägen åt att jobba genom henne i skritten. Svårt att jobba i skritt, oftast har man ju knappt styrfart, så det gäller att passa på när man sitter på mycket energi. Jobbade med att korta och länga stegen och flyttade henne sidvärts i skänkelvikningar och öppnor så hon fick kliva på med bakbenen och höja ryggen. Nyttigt även för mig som mest slöridit på sista tiden =)


Inga kommentarer: