måndag 1 november 2010

Ursäkta - vem är blondie?

Ibland är det skönt att verkligen få se att det inte bara är jag som gör såna där lite mindre smarta grejer..typ lämnar lyset på när man kliver ur bilen och får förmånen att komma tillbaks till en bil som måste vänslas med startkablarna för att starta.. OK visserligen är det fortfarande min stackars pärla vi pratar om men åtminstone inte jag som körde =)

Nu är pärlan besiktad och klar efter en heroisk helginsats av världens bästa pappa. Tyvärr innebär det kanske också slutet på vår tid tillsammans, det skär i hjärtat - och jag behöver lite betänketid - men det lutar åt att en lite rejälare bil ska få pärlans parkeringsplats på uppfarten. Den som lever får se.

Tur att jag inte känner mig så blond just idag för i natt ska jag spela datasnille och jobba med datasupport på jobbet. Jag hör ekot i huvudet när alla som känner mig brister ut i ett hysteriskt gapskratt när ni läser det här - men - allt är ju relativt som ni vet och just nu är jag, i sammanhanget, ganska haj på datorer. Wish me luck!!

(Oops, kom just på att jag faktiskt gjort en blondiegrej idag trots allt; kastade in posten på bordet, lyckades välta den finfina ljuslyktan som ser ut som en prinsesskrona så den slog i bordet och tappade en udd från kronan..väldigt ledsamt eftersom den är jättejättefin och köpt på loppis= svår att ersätta).



1 kommentar:

Bikers2011 sa...

Hallo!
Hoppas det gick bra i natt! Jag kanske gör en intervju med dig om nattens "back-up"? Har du något att berätta? Vilka eventuella problem eller att "det gick super", som väntat. Fundera på det.

Jag tycker att du ska slå till och se till att pärlan som nu är nybesiktad får ett nytt hem. Du som ska åka både mot Boden och Piteå stup i ett behöver en lite mer "safe" bil. Som gammalt Toyota-fan så är det mitt tips - leta efter en fräsch Toyta!
Kramen mamma