lördag 27 november 2010

Äntligen..

..kan man med gott samvete sätta i sig en massa god vörtlimpa! (En riktigt bra sak med juletider tycker jag..) Idag har jag bakat julvört och jag har längtat så efter att sätta tänderna i den att snålvattnet har runnit när de bakats gyllenbruna i ugnen.



Herregud så tråkigt och fattigt livet skulle vara utan bröd! Jag skulle gråta blod om jag var tvungen att hålla mig till nån GI eller LCHF-diet.

Det sägs visserligen att man blir som det man äter, men då undrar jag; skulle det vara helt fel att identifiera sig med en vörtlimpa? Söt, kurvig, lite lagom brunbränd med öl i magen. Är det inte rätt många som försöker vara precis såna.. =)?

Nu ska jag snart dra iväg på galej så det gäller att röja upp lite och packa ner finstassen. Ha en fin kväll!





Inga kommentarer: