fredag 19 november 2010

Istadig

Istadig är ett tillstånd som uppfanns av islandshästen (åtminstone enligt Carina i stallet) och idag visade lilla B att han lever upp till det ryktet.. Sist blev han "rädd" för några konstiga vedtravar på vägen, men vi var nästan hemma och ingen häst tjurar väl på hemvägen? Det antog jag och trodde att stackars 4-åringen verkligen var skraj..men efter idag är jag inte så säker.
Idag stannade han direkt vi passerat hagarna och tyckte vi skulle vända hem, backade ner i diket och krånglade. Riktigt paff blev jag, försökte han verkligen testa mig? Tjurskallig som tusan var han men skam den som låter sig besegras av ett litet lakritstroll. Jag fick morra lite med den stränga rösten och gå på honom lite, då skuttade han bakutsparkandes upp ur diket och började galoppera framåt. 1-0 till mig! Spelar mig ingen roll i vilken hastighet eller gångart det går bara det går framåt i rätt riktning. Sen testade han inte mer utan vi hade en helmysig tur, fast det var ganska svalt idag -19 visade temometern utanför stallet..


Lite frostigt blir det allt när man har lång päls och blir fuktig av värmen när man galopperar =)



Inga kommentarer: