torsdag 4 november 2010

Mmmm...marshmallow!

Ikväll har jag gjort något jag längtat efter, nämligen testat göra marshmallowfrosting! Ryktet har gått att den är fantastisk så då måste jag ju bara prova förstås. Annars har jag ju oftast använt smörkräm eftersom den är så smidig att hantera men nu kände jag att det var dax.
Den blev verkligen suverän! Helt underbar konsistens att använda som frosting och en riktigt maffig vaniljsmak, lite skillnad är det allt på vaniljpulver och vaniljsocker.. Dessutom var den superenkel att göra, enda kruxet är dock att det blir väldigt kladdigt överallt av marshmallowfluffen..
Till den här frostingen behöver du; 150-175 g rumsvarmt smör/margarin, 4 dl florsocker, 1/4 tsk vaniljpulver, 1 burk marshmallowfluff och 3 msk marsanpulver. Häll allt i en bunke och vispa ihop till önskad konsistens. Färdigt!
Nu sitter jag här med ett helt lass maffiga cupcakes och hör hur Anna Skipper väser mig i örat. Tur att det är fredag imorgon!
Fortfarande dras jag med den fula spritstyllen men det gäller att komma ihåg att beställa nya, inte så lätt som det låter uppenbarligen..
Det blev ett litet skrot- och restfat som jag tänkte till kvällsfika. Tyvärr har jag hunnit provsmaka en aning mycket frosting så jag tror att det får bli frukost istället..








Inga kommentarer: