onsdag 10 november 2010

Snö!!

Så himla härligt! Elton och jag har varit ute på en långprommis i go'vädret, inte den minsta lust hade vi att gå in så jag fyllde på lite fågelmat och skottade uppfarten (alltid bra att ligga på plus..) för att dra ut på tiden. Härligt att vara ledig ikväll, det blir bara mys framför brasan och lite dagdrömmar om skidåkning =) NU ÄR DET SNART DAX!!

(Som vanligt när det gäller flashiga bilder här på bloggen är det inte undertecknad som varken stått på skidorna eller hållit i kameran, men det är åtminstone "mitt" ställe - Björkliden!)

Vi är lite insnöade här just nu, eller jag rättare sagt. Mazdan har bestämt sig för att det är alldeles för jobbigt att arbeta så här efter sin make-over och vägrar dra igång kupéfläkten. Följden blir att det är stört omöjligt att se ut genom rutorna när det är kallt vilket i förlängningen innebär att det även är omöjligt att köra den överhuvudtaget just nu. Fläkt är dock beställd så snart är vi förhoppningsvis igång igen.. Just nu blir det buss och promenader vilket sägs vara bra både för kroppen och börsen. Tillåt mig tvivla..

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska orka iväg till affären och handla lite, något nybakat till kvällskaffet skulle allt kittla dödsskönt i kistan!




1 kommentar:

Bikers2011 sa...

Men jag blev nästan lite ängslig, det dröjde ju så länge innan du uppdaterade bloggen! Jag är själv lite tudelad inför snö och vinter. Det är ju så j-la kallt - överallt! Ute och inne - i alla fall på jobbet. Här hemma kan vi elda kakelugnen och mysa framför den, men under arbetstid så får man se till att ha både mameluckor och tjock-sockar! Brrrrrrr!
Låter som ett bra förslag med nåt smarrigt - vi har druckit glögg ikväll. Kramen mamma