måndag 8 november 2010

Bu för att vara vuxen

för då vet man att man inte ska ut och härja dagen efter ont i halsen och sova-i-soffan-på-eftermiddagen-för-att-orka-med-kvällen. Det är mitt allra bästa väder idag. Snö, sol och 5 minus. Jag och Elton har varit ute men jag får liksom inte nog, vill, vill, vill hitta ett ställe att åka lite skidor på men jag vet att jag borde låta bli.. Lite mindre pepp blir jag visserligen nu när jag kommer ihåg att ena staven är krokig och hemskt konstig att använda efter en smärre incident i våras...hmmpf..tomten?? Nya skatestavar? Snälla..

Nu ska jag väl då som mogen och vuxen istället uträtta ärenden. Fåglarna är hungriga, Elton har slut på sin zinkpasta till fötterna, jag borde ta mig i kragen och köpa busskort och dessutom väntar bibblan på att få igen sina böcker.. Bu bu bu. Bu.



1 kommentar:

Linda sa...

Ibland är det trist att vara vuxen. usch...
Men ibland rätt skönt också.

Du har bakat en massa gott. Så duktigt!

Ska du till säkerhetsdagen?