måndag 29 november 2010

Inte hjälper det

att gnälla. Dessutom har det ju varit en riktigt bra helg, god mat och show i trevligt sällskap i Piteå på lördagen. Vistelsen avslutades med bubbelbad och vattenrutschkana i äventyrsbadet (note to self; köp badkläder som håller sig på plats tills nästa gång..) och som grädde på moset lussebullar och adventskaffe hos mamma och pappa. Helgen avslutades med hemlagad pizza, jag lyckades skära mig på en trasig tallrik strax innan så kvällen till ära fick kocken sköta köket..


Godast är hemlagad pizza. Gårdagens; mozzarella, lufttorkad skinka, färska champinjoner och ruccolatopping.

Funderar som bäst på om jag ska hoppa på bussen och åka in och köpa mer fågelfrö. Jag har hängt ut tröstmat i form av talgbollar men det verkar inte falla de små på läppen, de pickar istället alldeles hjärtskärande på de tomma fröhållarna och jag orkar snart inte sitta och se eländet längre.





1 kommentar:

Linda sa...

Vilken underbara dag du haft!!