lördag 13 november 2010

On no - blondie is back!

Firade lite för rejält att jag ska börja skolan igen efter jul. Åkte och handlade och skulle hämta ut min nya värmefläkt till bilen men glömde hjärnan hemma (eller var den nu hamnade nånstans i villervallan..). Betalade varorna på affären, halade fram paketavin och åkte hem. Great. Bara det att paketet låg kvar på varubandet på ICA... Kom på det direkt jag steg in genom dörren hemma, gav upp ett blodisande skri, dumpade varorna på golvet och kastade mig i bilen. Svor osande eder över alla söliga, veliga kärringar bakom ratten i bilarna framför mig och kunde knappt andas innan den ljuvliga Margot från ICA ringde och undrade om jag kanske glömt något i hennes kassa!! Tur för mig att det finns någon som har huvudet på skaft, mitt måste ha hamnat i någon snödriva nånstans.. Nåja slutet gott allting gott, hoppas nu bara att f**skapet passar i pärlan.
Det blev inte bara klackarna i taket och fröjd och gamman igår, jag var även lite duktig hemmafru och bakade matbröd. Tänkte baka sirapslimpa men hur jag i min förvirrade hjärna hade fått för mig att jag hade en massa rågsikt hemma är en gåta - det fick bli ett hoprafs av mjöl och två limpor lingonbröd istället.


Smakade inte så tokigt, men vackra blev de inte.. Som tur var kom kocken hem och tog över köket så det blev åtminstone lite bättre klass på fredagsmiddagen. Somliga har tur =)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompis!Du är för hääärlig:)
Tur man vet att din hjärna bara går i viloläge ibland. Men att den slår på när den behövs som mest:)
Vi nattkompisar har bevis på det.hehehe
Kram/B

Linda sa...

Du kan verkligen beskriva saker i ord. hahaha
Det känns rätt skönt samtidigt att veta att även du kan klanta till det så, även om jag har svårt att se framför mig att du sitter och svär i bilen.

Nästa lördag...(om du hunnit hem från kalaset)...så ska jag och Lise ta några glas vin här. Kom om du orkar, kan och vill!