torsdag 11 november 2010

Cake of the day

Fick inte baka nåt igår *snyft* tydligen ska här tänkas på midjemått och sånt tråkigt, men ni vet hur det är när katten är borta...passade på att kasta mig över bakbunkarna idag istället..och jag har gjort en ny bekantskap!! Har aldrig (tro't eller ej) använt mig av marsipan förut så det var liksom premiär idag. Egentligen ska marsipanen till de här rullarna nog vara lite sådär vintervit men eftersom den inte är det helt naturligt (och jag inte beställt sån där fancy marsipan) så fick den bli färgad istället. Oturligt nog har jag bara röd hushållsfärg hemma så de fick bli rosa.. stackars mig va =)

Jag fick improvisera lite, har smakat såna här rullar som den kände konditorn Delicato har bakat men hittade inte (=iddes inte leta) något recept utan använde receptet på arraksrullar men satsade på pepparkakssmul och kryddade med nejlika, ingefära och en liten hutt glögg istället för arrak. Tycker själv det blev ganska juligt!

Elton har varit helgalen sen det kom snö. Direkt vi har fått av oss ytterkläderna efter promenaden ställer han sig vid altandörren och piper. Ut ut ut ska han hela tiden. Som straff fick han idag promenera med mig från stan. Nu har han sovit upp-å-ner på soffan ett par timmar. Ha - tänk att jag lyckades få tyst på honom! Återstår att se om jag även lyckas få se första perioden i hockeyn innan han vaknar..





Inga kommentarer: