måndag 2 november 2009

Vilket väder

Jag som längtar så mycket efter snö och vackra frostiga träd vaknar till en vecka som startar med riktigt regn- och ruskväder. Några ynkliga plusgrader, regn och blåst som gör att lösa detaljer flyger omkring på marken. Redan kring lunch ser jag att det börjar skymma.. Trampar fram och tillbaks till skolan i allt fuktigare kläder. Det här är inte kul. Nåja, vädret går det inte att göra mycket åt. Vi har tänt ljus och druckit glögg med nedfällda persienner.

Jag är ju otroligt svag för doftljus i allmänhet och Yankee Candle i synnerhet. Den här doften finns definitivt högt upp på vill-ha-listan den här vintern. Just nu håller jag på att suga ur de sista timmarna doft från min Christmas Cookieburk som jag sparat och snålat med som en tok.

Lite kul är det här med min fetisch för lukta-gott-saker. Min pappa är extremt överkänslig för allt som luktar och känner på långt håll om någon har vågat sig på att tända ett doftljus eller tvätta sig med tvål från Lush. Gissa om han gillade min rökelseperiod när jag bodde hemma...!!Just i det här fallet har äpplet verkligen fallit långt från päronträdet. Jag klarar inte av att passera ett doftljus eller en färgglad tvål utan att sniffa på den och ibland är jag tvungen att ta steget in i Lushbutiken och bara andas..

För att återkomma till de omtalade sockproblemen så hittade jag i min garderob under helgen två par sockar med etiketterna kvar så nu har jag hittat en tillfällig lösning på problemet.


1 kommentar:

Harriet sa...

Man blir så godissugen av din Blogg!! Ha det bra i ruskvädret.