torsdag 26 november 2009

Amerikanska lussebullar

Ännu en ledig dag med gasen i botten. Började med att sticka ut och rida Qben med Carina och Solo, mycket skötsam ponny även idag men det kändes att han var lite trött och seg i benen. Galopp var kul men skritt och trav blev lite långsamt och vingligt. Han har haft en ganska tuff vecka sen han kom till stallet så chefen har gett honom ledigt imorgon. Jag ska försöka pyssla lite med honom efter jag ridit Solo - kanske sätta igång projekt rycka manen?? Om jag börjar bli ju Maria så illa tvungen att fortsätta, annars kommer han se ännu värre ut..Visserligen ser alla hästar ut som träskmonster just nu, det är en halvmeter lera i hagarna och de har allihop ett skal av lera ovanpå pälsen. Turligt nog har de stooora hagar så det finns några lite torrare fläckar för hästarna att stå på även om de är svåra att hitta..

Idag kände jag att det var no return, bara att köra på och ta tag i bakningen av de utlovade lussebullarna.. Suck..jästdegar är inte min grej, jag tycker det är så grymt tradigt att vänta.. Använde receptet i söta systrarnas vinterbok och det skulle bli 30 bullar, jag följde lydigt receptet och visst blev det 30 stycken bullar - american style! Det är faktiskt möjligt att en bulle håller dig mätt till jul... Jag vågar dock inte chansa på det så jag har redan klämt i mig två.


3 kommentarer:

Birgitta sa...

Tjenixen kompis!
Du håller ju samma takt som Lena, du kan ju öppna café du oxå.
Hemma hos oss heter det inte Amerika storlek utan Lena size, då vet alla att det är stora bakverk. Ha det gott. Kram/B

Mia sa...

Haha..ja det brukar faktiskt kallas så hemma hos oss med, men jag hade nu försökt göra mig lite märkvärdig och anspela på att de söta systrarna är amerikanskor. Tror faktiskt att Lena varit en aning stolt över formatet på dessa!
Kram

mamman sa...

Hej lilla hjärtat!
Bra att du bakat stora lussekatter. Spara någon till jul, så kan vi ju dela på den efter tomtegröten på julafton!
Formen tycker jag i alla fall ser snygg och traditionsenlig ut. Bra jobbat. Kramen från mamman