onsdag 25 november 2009

Nybakat

Börjar med att visa gårdagens cake of the day; Gingersnaps. Supergott alternativ till klassiska pepparkakor. Perfekt om man vill variera sig lite men behålla den goda smaken eller inte är lika duktig som mormor på att kavla ut degen så den blir lövtunn..De är dessutom lite så där mjuksega i mitten..

Idag blev cake of the day korintkakor. Jag har aldrig förut testat baka såna, men jag minns att de brukade finnas hos mormor. Jag ligger lite efter henne i träningsdos men det är ändå värt ett försök, annars kanske man kommer att glömma bort hur mormorsfika smakar.
Har även hunnit med att börja adventspynta lite hemma. Putsat fönster i köket och hängt upp julgardiner och stjärnor. Ljusstakarna har kommit upp i vardagsrummet och adventsgodiset är på plats i godisburkarna..Sen har jag inte hunnit mer men jag fortsätter under veckan så det är klart på söndag. Jag har hellre pyntat i god tid innan jul, för direkt när julhelgen är slut SKA ALLT BORT. Börjar jag senare så är det alltså nästan ingen idé att plocka fram allt..
Vad är väl advent utan skumtomtar? Jag bara undrar..


3 kommentarer:

Veronica sa...

Ojoj, ser mycket smaskigt ut =)

Håller med om julpyntet, vårt åker också ut när julen är slut, här väntar man inte på tjugonda knut inte =)
Det skulle vara kul att hinna träffas nu när du är hemma. NÄr åker du tebax till Umeå?
Kram kram

mamman sa...

Hej hjärtat!
Mormor är nog bara såååååå stolt! Du ser att det är nog så att det hoppar över en generation. Att baka småkakor har ju inte riktigt varit min grej. Mer ett nödvändigt ont!
Lycka till med fortsättningen, vi är ju många som kan titta förbi för ett "jul-fika" längre fram.
Kramen från mamma

Linda sa...

Men OJ va du är duktig som bakar så mycket gott!!
Det är bra gjort!!

Vi väntar då inte heller till tjugonda knut. Jag tar bort sakerna när jag är less dem.