söndag 22 november 2009

Bak som bak

Idag är det exakt en vecka kvar till första advent och det är äntligen dax att börja julbaka. Jag har fuskat lite och börjat med saffransdrömmarna förstås, men nu får man liksom lov att baka julgott utan att skämmas..

Hittade detta fantastiska recept; Tyrkisk Peber Fudge på Tasteline och det är ett godis som jag verkligen måste försöka mig på den här julen. Det låter ju precis hur gott som helst! Veckans mission blir annars att försöka baka lite lussebullar så det kan avnjutas tillsammans med glögg nästa söndag.

Apropå bak så är min bak duktig blå efter att jag halkat och fallit i skogen på gårdagens morgonpromenad med Elton. Jag hade inte tänkt berätta det, det känns som att jag inte gör annat än drattar på ändan i skogen, men nu är jag ju i "tycka synd om" läge eftersom jag har synliga bevis på att det gjorde ont, så jag slänger fram bekännelsen och hoppas på lite medlidande =)


Inga kommentarer: