tisdag 17 november 2009

Cake of the day

Idag är jag så less att jag inte ens orkar nämna vädret.. Det känns helt absurt att jag faktiskt åkte skidor och galopperade i snön i fredags.

Heldag i skolan, har försökt plugga lite ikväll och bakat lite bröd, det blev det gamla vanliga brödet men utan lingon denna gång. Äpple, valnötter och russin fick bli godisdetaljerna idag.

Det blir te och nybakat till tisdagsnöjet House (TV4 kl.21), det låter inte helt fel va?! Blev även tvungen att testa köpa Marabous "Vinter" chokladkaka idag.. väldigt julig. God tyckte jag men allt som är onyttigt slinker ju ner för mig så det säger inte så mycket..
Idag det dags att titta in till Meredith Michaels-Beerbaum, för att se bilspelet - klicka här


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej polarn!
Kan varmt rekommendera chokladkakan vinter. Åt den och drack dufvenkrooks i helgen.... jag säger bara mmmmmm.....!!
Ha det gott!
kram/B

mamman sa...

Hej älsklingen!
Ja, det är bra att ta till vara de njutningar som erbjuds! Livet är kort - fånga dagen. Som du vet är ju inte jag heller något "fan" av november månad. Den blir bara hemskare och hemskare ju äldre jag blir. Efter pensionen är min ambition att försöka vistas på andra breddgrader under den mörkaste och blötaste månaden under året!
Kramen från mamma

Veronica sa...

Håller med, det är såååå trist väder nu!
Snön får gärna komma tillbaka nu!!

Hoppas att vi hinner ses när du kommer upp nästa vecka!

Kram kram

Anonym sa...

Jag tycker att du är duktig som bakar, fixar & donar.
Var får du all ork ifrån?
Kan du inte ge lite av den energin till mig, jag behöver en del?

Linda sa...

Jag tycker att du är duktig som bakar, fixar & donar.
Var får du all ork ifrån?
Kan du inte ge lite av den energin till mig, jag behöver en del?

Jag var till stallet igår och hälsade på min lilla donna. fasen va jag saknar ridningen. Jag fick också klart att det är Kamira jag får sitta upp på första jag ska upp i sadeln igen. Det känns tryggast så för mig.

Anonym sa...

tja! vilken fin blogg du har!! lustigt att du hittade den, jag har så många läsare fast jag inte lämmnat ut den igentligen. haha!

Här i ersnäs är livet inte på topp precis, vi fick ta bort högni i går... verkligen jättetråkigt! men det fanns inget vi kunde göra, han hade någon sorts neurologisk sjukdom och nån kota i ryggen som förmodligen var helt förstörd..
men vad glad jag blev då jag såg bilderna på han då han och bjarkur busar! det värmde verkligen i hjärtat.. själv har jag inte fått nån bra bild på han alls eftersom han blir livrädd då jag drar fram bautakameran..
kommer du upp nå i veckan?
kram maria e