onsdag 18 november 2009

Stjärnglans

Idag har världens bästa mormor firat födelsedag, en bra dag enligt henne själv och hon var på gott humör när vi pratade med varandra ikväll. Vi ses ju också snart, julfest hos henne nästa helg och det ska bli skojigt.

Nu är det snart första advent och dags att ta itu med att julpynta. Fina julstjärnor står på önskelistan. Min älskling (den stora vita som tappert lyst trots att den limmats ihop de senaste åren) har blivit utan plats eftersom de stora fönstren i vardagsrummet är förstörda av "vi-är-paranoida-och-tror-att-folk-gillar-att-titta-in-på-oss" lameller så där blir det ingen stjärna i år (snyft). Borde kanske köpa nya, lite mindre och hänga i något/några andra fönster. Det finns ju en hel uppsjö av snygga;


Rött?? Juligt och varmt, eller.. Svart?? Jag gillar de här med genombrutna mönster..
Den här är ju riktigt snygg!!
Fast det borde väl ändå vara den här som passar bäst. Finns på Happystore.se.
En annan sak jag verkligen skulle vilja ha är ett änglaspel..helst ett som spelar också, det gör inte alla moderna ska ni veta.
Nåja, slut på dreglandet över julpynt.

Idag har vi sett film i skolan!!! (ja jag går på läkarutbildningen..) Om ni vill se en film där man får gråta riktigt mycket så ska ni hyra "Gråta med ett leende". Det var hemskt, alla snorade och snörvlade och hulkade i två timmar. Fast det var en bra film faktiskt även om jag tycker att det mest är plågsamt att se sorgligheter.

Nu blir det hopp i duschen och sen Gray's på Kanal 5 kl.21.


1 kommentar:

Linda sa...

Den röda stjärnan var fin.
Jag skulle vilja förnya nästan allt julpynt, men man får ta lite i sänder.
Tiden går på tok för fort just nu.
Jag hänger inte riktigt med.
Det är ju snart jul.