lördag 14 november 2009

Lyckorus

Ännu en dag ute i snön. Började dagen med en prommis med Elton och sen iväg till stallet och ut i skogen både på Solo och Q. Båda hästarna skötte sig prima och det var fantastiskt underlag även idag, hästarna var pigga och ville bara galoppera mer. Lyckorus. Känns som när Ronja Rövardotter måste utbrista i ett vårskrik för att det är så härligt, ungefär...Såna här dagar känner jag i hjärtat att jag aldrig kommer att lägga ner ridningen. Nivån kommer såklart att variera men ett liv utan hästar? Nej tack.

Lite känner jag av i ryggen från mina excesser igår, men jag vet inte om jag ska skylla på ridningen eller skidorna. Konstaterar iallafall att det är härligt att ha en kropp som fungerar och då är det bara att använda den, allt annat skulle vara synd och skam.

Efter ridningen blev det promenad med mamma och Spiken, älg till middag och vedeldad bastu. Lite Global Champions Tour från Doha hann vi också se. Nu ska vi mysa i soffan, jag och Elton, vi som inte är bortbjudna på någon fest ikväll..

1 kommentar:

Linda sa...

Den där känslan av lyckorus känner jag igen.
Den kände jag sist jag & Kamira var ut i skogen - ensamma.
Bara vi två! Hon var glad och lugn och jag mådde prima.

Jämförelsen med Ronja Rövardotter var bra - kanske något man borde prova?? Vem skulle höra ute i skogen??