fredag 13 november 2009

Snö var det här!

Ännu en härlig ledig dag. Det är svårt att sitta inne när det är så vackert ute. Började dagen med att köra till stallet och stack ut och galopperade i snön med lilla Q. Idag var hon en riktig ängel, hon måste ha vaknat på sitt allra soligaste humör.. Gjorde även ett försök att rida i min gamla säkerhetsväst, den har ju aldrig passat riktigt bra så igår kväll gick jag all in och tog fram saxen...nu ser den annorlunda ut och fungerar mycket bättre!

Jag har svårt att få nog av snön och ryktet att det fanns snö på Ormbergsspåren gjorde att jag tvingades packa in skidorna i bilen och köra upp dit på eftermiddagen.. Jajamensan! Det fanns snö så jag och Rysslands-skidorna fick oss styva 10 km innan middagen. (OK skidorna är inte bokstavligen från Ryssland men de var moderna för ungefär 20 år sen och nu ser de ut som att de även upplevt några inbördeskrig..) Superfint före, blankt och hårt. En hel del skräp men mina trotjänare har varit med om värre prövningar..
Misstänker att jag kommer att ångra beslutet om skidåkningen när jag vaknar imorgon och känner att jag har en kropp, men det var glatt överraskande att inse att min grundkondis inte är helt åt skogen. Imorgon har jag dock i ett svagt ögonblick lovat att rasta både Solo och Q så det gäller att jogga igång gammelkroppen..

1 kommentar:

Linda sa...

Det låter ju väldigt härligt att galoppera ute i snön.
Guuu...så jag saknar det.
Det är nåt som jag bara måste få uppleva igen.
Rid aldrig utan säkerhetsväst.
Det är en väldigt smart och bra sak att ha. En billig livförsäkring. Det är aldrig fel att ha den på!!

Jag saknar att kunna fara ut i snön. Jag vill busa, skotta, leka med hund & barn i den snö som faller.