måndag 9 november 2009

På sydfronten intet nytt..

..eller nåt sånt.. Det har varit en lång dag i skolan idag. Vi slutade först halv fem och när jag kom ut och skulle hoppa på cykeln insåg jag att det blivit lite mer vinter - det var SNORHALT! Lite tantig och mesig är jag allt (och jag vill helst inte ligga på min avdelning heller..) så jag promenerade hem med cykeln.
Egentligen hade jag inte tänkt plugga nåt ikväll eftersom vi haft så mycket i skolan och jag är trött i huvudet (det onda i tanden har faktiskt släppt lite..det är skönt. I morse var det inte kul.) Jag har sovit så dåligt sista nätterna, antagligen beroende på att jag tagit sovmorgon och ändå försökt komma mig i säng på kvällen. Det är en usel idé att försöka sova när man inte är trött, problemet är att jag inte känner av att jag är trött på kvällen så jag måste liksom sätta en stopptid.. Nåja, plugget var det. Jag började slå lite på nätet och fastnade. Hittade en massa spännade grejer som faktiskt var relaterade till skolan. Tänk så mycket spännande jag får lära mig! Det är helt galet egentligen. Vilken förmån. Jag är så glad att jag fick tummen ur och tog steget att inte bara ansöka utan faktiskt tacka ja också.. Nu ska jag unna mig en kopp te och läsa lite roman istället. TV bjuder knappast på något spännande idag.

1 kommentar:

mamman sa...

Hej älskling!
Bra strategi att leda cykeln en dag som idag. Caisa berättade nyss när hon ringde att det var jättehalt även med bil i morse. Det gläder mig mycket att du trivs med din utbildning. Jag är också såååååååå glad att du tackade ja till att börja. Det kommer att bli en jättebra doktor av min lilla Mia-Maria. Jag pratade med mormor Ebba ikväll och hon höll förstås med och lovade att leva tills dess du kan ta emot henne i rock, med stetoskopet i fickan. Det du!
Kramen från mamma och var försiktig även i morgon.